"The Nightmare" by Henry Fuseli, 1781

Програма літклубу Leport «18+»

Після програми із докласичного західноєвропейського роману ми склали програму «18+», яка охоплює найвидатніші твори XVIII століття (від 1747 року, де ми закінчили раніше) та XIX (до 1848 року) – від Філдінга до Текерея. 

Англійська і дореволюційна французька література

Філдінг «Історія Тома Джонса, знайди» (1749)

Смоллетт «Пригоди Перигріна Пікля» (1751)

Хорас Уолпол «Замок Отранто» (1764) 

Олівер Голдсміт «Векфільдський священник» (1766)

Лоренc Стерн «Життя і думки Трістрама Шенді, джентльмена» (1760-1767), «Сентиментальна подорож»  (1768)

Дені Дідро  «Монахиня» (1760), «Небіж Рамо» (1762), «Жак Фаталіст» (1773)

Вольтер «Задіг, або Талан» (1747), «Кандид» (1759), «Орлеанська незаймана» (1762), «Простодушний» (1767) 

Жан-Жак Руссо «Нова Елоїза» (1761), «Еміль, або Про виховання » (1762), «Прогулянки самотнього мрійника» (1782)

Шерідан «Школа лихослів’я» (1777)

Шодерло де Лакло «Небезпечні зв’язки» (1782) 

Сен-П’єр «Поль і Віржині» (1788) 

Луве де Кувре «Любовні походеньки кавалера де Фобласа» (~1790)

«Буря і натиск»

Лессінг «Міс Сара Сампсон» (1755), «Лаокоон» (1766), «Мінна фон Барнгельм» (1767), «Емілія Галотті» (1772), «Натан мудрий» (1779)

Йоганн Георг Гаман, Фрідріх Генріх Якобі «Філософія почуття і віри» (збірник творів)

Генріх Вільгельм фон Герстенберг «Уголіно» (1768)

Йоганн Готфрід Гердер «Про новітню німецьку літературу. Фрагменти» (1766—1768), «Критичні ліси» (1769)

Гете «Страждання юного Вертера» (1774), «Рейнеке-лис» (1792), «Лісовий цар» (1782), «Фауст» (1832), «Літа науки Вільгельма Майстера» (1796), «Торквато Тассо» (1790), «Вибіркові спорідненості» (1809)

Шиллер «Розбійники» (1781), «Вільгельм Телль» (1804), «Дон Карлос, інфант іспанський» (1787), «Листи про естетичне виховання людини» (1795), «Орлеанська діва» (1801), «Про дилетантизм» (1799)

Август Готфрід Бюргер «Ленора» (1773), «Дикий мисливець» (1786)

Постреволюційна література і романтизм

Вільям Блейк поеми «Весілля неба і пекла» (1790), «Французька революція» (1791), «Європа» (1794), збірка «Пісні зрілості» (1794)

Роберт Бернс «Джон-Ячмінь», «Чесна бідність» (1795), інша поезія

Енн Редкліфф «Італієць» (1797) – класика готики

Гегель «Естетика» (розділ про Гамлета і романтизм)

Шатобріан  «Рене» (1802), «Історичний, політичний і етичний досвід про революції» (1797)

Брати Шлегель (твори на вибір)

Людвіг Тік «Кіт у чоботях» (1797), «Мандри Франца Штернбальда» (1798)

Новаліс «Учні в Саїсі» (1799), «Генріх фон Офтердінген» (1800)

Бенжамен Констан «Адольф» (1806) 

Жермена де Сталь «Корінна» (1807), «Про літературу…» (1800)

Гельдерлін поезія, «Гіперіон» (1799)

Вільям Годвін «Калеб Вільямс, або Речі, якими вони є» (1794)

Метью Грегорі Льюіс «Монах» (1796)

Марія Эджворт «Замок Рекрент» (1800)

Генріх фон Кляйст «Розбитий глек» (1806?), «Міхаель Кольхаас» (1808)

Джейн Остін «Чуття й чутливість» (1811), «Гордість і упередження» (1813)

Гофман «Дон Жуан» (1812), «Магнетизер» (1814), «Життєва філософія кота Мура» (1819 – 1821), «Мейстер Йоганн Вахт» (1820), «Серапіонови брати» (1821), «Крихітка Цахес» (1819)

Вальтер Скотт, поэма «Діва озер» (1810), «Айвенго», (1819), «Квентін Дорвард» (1823), «Роб Рой» (1817)

Джордж Байрон «Мазепа» (1819), «Паломництво Чайльда Гарольда» (1812), «Манфред» (1817), «Шийонський в’язень» (1816), «Пісня для луддитів» (1816), «Дон Жуан» (1819–1824)

Персі Шеллі – поезія

Мері Шеллі «Франкенштайн, або Сучасний Прометей» (1818)

Томас Лав Пікок «Аббатство кошмарів» (1818)

Джон Полідорі «Вампір» (1819)

Джон Кітс оди, вірші (1819-1820)

Метьюрін «Мельмот-блукач» (1820)

Йозеф фон Ейхендорф «З життя одного нероби» (1822)

Швабська школа

Вільгельм Гауф «Карлик Ніс» (1826), «Пригоди маленького Мука» (1825)

Мьоріке – вірші

Бульвер-Літтон «Пелем» (1828), «Останні дні Помпеї» (1834)

Стендаль «Червоне і чорне» (1830)

Альфред де Віньї «Стелло» (1832), «Чаттертон» (1833), «Париж» (1833)

Томас Карлейл «Sartor Resartus» (1833-1834) 

Мюссе «Сповідь сина віку» (1836)

Маррієт «Корабель-привид» (1837-1839)

Томас де Квінсі «Сповідь англійського пожирача опіуму» (1821), «Suspiria de Profundis» (1845)

Жорж Санд «Мопра» (1837), «Консуело», «Графиня Рудольштадт» (1843)

Адам Міцкевич «Пан Тадеуш» (1834)

Теофіль Готьє «Мадемуазель де Мопен» (1835)

Ганс Андерсен – казки 1830-1840 рр. 

Бальзак «Шагренева шкіра» (1831), «Втрачені ілюзії» (1843) 

Дікенс «Посмертні записки Піквікського клубу» (1836-37), «Пригоди Олівера Твіста» (1837-39), «Різдвяна пісня в прозі» (1843)

Брати Грімм – казки і теоретичний доробок

Ежен Сю «Паризькі таємниці» (1840) 

Генріх Гейне «Книга пісень» (1827), «Сілезькі ткачі» (1844) + про літературний рух «Молода Німеччина»

Дюма-батько «Граф Монте-Крісто» (1844)

Віктор Гюго «Знедолені» (1845)

Шарлотта Бронте, «Джейн Ейр» (1847)

Эмілі Бронте «Грозовий перевал» (1847)

Проспер Меріме – новели ( «Кармен» та інші)

Елізабет Гаскелл «Мері Бартон» (1848)

Текерей «Ярмарок суєти» (1848)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.